De filosofie van Bottlezz
Vele wijnliefhebbers kennen het gevoel. Ze staan voor de rekken met wijnen en hebben geen idee welke ze moeten kiezen. Volgens een onderzoek van de ABN uit 2016 blijkt dat 77% van de wijndrinkers vaak een beperkte wijnkennis heeft en het daardoor moeilijk vindt de pareltjes uit het schap te halen. Vanuit deze keuzestress is het concept van Bottlezz ontstaan. Ook wij hebben vaak ijsberend langs de schappen gelopen, uiteindelijk laten adviseren door een zelfbenoemd specialist, met zeer wisselende ervaringen. Onze conclusie is dat de smaak van een individu vaak niet de juiste maatstaaf is. Daarentegen is onze persoonlijke ervaring dat de mening van een grotere groep vaak een veel beter beeld geeft. Een wijn die een hoge score heeft op Vivino (met voldoende beoordelingen) is zelden slecht. Een wijn die door een groep van 20 personen lekker gevonden wordt is ook zelden slecht. Op basis van deze bevindingen hebben wij het concept van Bottlezz bedacht, waarbij wij als uitgangspunt hebben dat wijn niet ingewikkeld hoeft te zijn. Want uiteindelijk gaat het om de smaak en of je het lekker vindt of niet.
Elke maand een top 5 op basis van de mening van de wijndrinkers
Bij Bottlezz maken wij elke maand een top 5 bekend van de meest populaire rode wijn, witte wijn, Rose (voorjaar/zomer), Bubbels (najaar/winter) tussen de 5 en 10 Euro. Deze top 5 is gebaseerd op de mening van de klanten. Wij hebben een formule gemaakt waarbij wij kijken naar het aantal verkochte flessen, de mening van de wijndrinkers en de Vivino score. Deze top 5 heeft een prominente plaats in onze winkel en webshop!
De top 5 altijd te proeven in ons proeflokaal
Mocht je toch nog twijfelen, dan is het in onze winkel met proeflokaal altijd mogelijk om de top 5 wijnen te proeven. Wij hebben de top 5 altijd open zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt. Je bent natuurlijk van harte welkom om een keer onze top 5 te komen proeven
Reacties